Zo val je op bij ZZP opdrachten

Wil jij de beste ZZP opdrachten vinden om wat extra inkomen te genereren? Dan zijn er voldoende mogelijkheden te vinden. Steeds meer bedrijven gaan namelijk over op freelancers om bepaalde opdrachten uit te laten voeren. De verschillende werkgevers zetten daarom regelmatig vacatures op een website om de lege plekken op te vullen. Er zijn daarom veel verschillende vacaturewebsites te vinden die jou aan een baan kunnen helpen. Een van deze websites is Between. Maar wat kun je eigenlijk allemaal verwachten en hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen alle freelancers die solliciteren?

ZZP opdrachten met veel sollicitanten

Op een vacaturewebsite zijn ZZP opdrachten in alle sectoren te vinden. Doordat de websites toegankelijk zijn voor iedereen is het niet altijd eenvoudig om op te gaan vallen. Er zijn immers veel mensen die op dezelfde vacatures reageren. Het vraag en aanbod ligt hierdoor ver uit elkaar en je moet er alles aan doen om die ene opdracht naar wens binnen te kunnen slepen. Daarom moet je ook gaan bepalen wat jouw sterkste punten zijn. Dit zijn de punten die goed naar voren moeten komen tijdens het solliciteren en kunnen daarom niet overgeslagen worden.

Jouw kwaliteiten op een rijtje

Als eerste ga je daarom kijken naar de ZZP opdrachten die bij jou passen. Door op de sector te selecteren en de verschillende vacatures naast elkaar te leggen, zie je in een oogopslag of je aan de kwaliteiten kunt voldoen die gevraagd worden. Ieder bedrijf benoemd namelijk een aantal kwaliteiten en vaardigheden en je weet van jezelf waar je wel en niet goed in bent. Kritisch naar jezelf kijken is daarom wel een belangrijk onderdeel van je sollicitatie. Door dit op voorhand al te doen ben je ook al beter voorbereid op de vragen die gaan komen.

Een goede brief opstellen

De ZZP opdrachten kun je alleen binnenslepen als je een goede sollicitatiebrief opstelt. Een interessante en unieke brief doet het vaak beter dan een standaard bericht. Een brief die geheel aansluit bij de sfeer die in het bedrijf hangt, is alleen maar beter. Ondanks dat er een informele sfeer kan hangen moet je het wel altijd goed doseren. Wijk daarom nooit te ver uit, maar blijf bij de kern van het verhaal. Je kunt altijd de vacature volgen om bijvoorbeeld te vertellen welke vaardigheden je al bezit en waar je nog aan kunt gaan werken in de toekomst. 

Een goede indruk bij het bedrijf

Wanneer je wordt uitgekozen voor de ZZP opdrachten is het ook belangrijk om je voor te bereiden op een gesprek. Veel werkgevers willen de freelancer eerst gezien hebben voordat er een opdracht aan gekoppeld wordt. Hierbij geldt wederom dat je een goede indruk achter moet laten. Blijf daarom altijd jezelf, maar zorg er wel voor dat je antwoord kan geven op bepaalde vragen en hier ook op een goede manier op in gaat. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat je de opdracht daadwerkelijk in handen krijgt en kunt beginnen met werken. Neem een kijkje voor de verschillende opdrachten en opdrachtgevers bij Between!

Veranderingen waarmaken in je bedrijf

Het kan in elk bedrijf voorkomen dat leidinggevenden en werknemers op een bepaald punt in een sleur terecht komen. Dit kan komen doordat bepaalde processen op de automatische piloot gedaan worden, zonder na te denken over wat er wellicht beter of sneller kan. Het is niet altijd makkelijk om deze sleur te doorbreken. Toch zijn er manieren om een innovatieve visie neer te zetten die bij kan dragen aan de groei van het bedrijf. Dit hoeft niet altijd intern vanuit het bedrijf te komen. Hoe dan wel? Lees vooral verder! 

Stel haalbare doelen op

Om te beginnen met verandering, is het belangrijk om doelen voor ogen te hebben. Wat willen we precies bereiken met deze verandering? Zorg er in ieder geval voor dat dit realistische, haalbare doelen zijn. Denk dus niet meteen te groot, maar begin klein. Een doel behalen geeft namelijk een fijn geluksgevoel dat je steeds meer zal motiveren om de andere doelen ook te behalen. Kleine doelen behalen zorgt voor een optimistische start!

Kijk kritisch naar de huidige aanpak

Soms doe je op werk dingen, omdat ze gewoon gedaan moeten worden. Je denkt er niet bij na, omdat je dit al vaak gedaan hebt. Zorg er echter voor dat je wel altijd kritisch blijft kijken naar hoe je huidige dingen aanpakt. Misschien doe je al die tijd al wel iets wat eigenlijk veel sneller of efficiënter kan! Heb het hier ook met je collega’s over. Waar lopen zij bijvoorbeeld tegenaan in hun werkzaamheden? Bedenk daar vervolgens oplossingen voor.

Advies- en verandermanagement

Als het niet lukt om deze sleur intern te doorbreken, kan je ervoor kiezen om een externe partij in te huren die is gespecialiseerd in verandermanagement. Zij kan wellicht via verschillende gesprekken en workshops een advies uitbrengen waarmee jullie aan de slag kunnen. Iemand van buitenaf kan subjectief naar de visie van een organisatie kijken en daar een waardeoordeel aan hechten, zonder dat ze rekening hoeft te houden met bepaalde normen binnen een organisatie. Zo kan de sleur wellicht opgebroken worden op een manier waar jullie zelf nog niet aan hadden gedacht!

Spaanse les Amsterdam

Spaans is een wereldtaal en wordt dus veel gesproken. Het is daarom handig als jij ook enige kennis hebt van de Spaanse taal en weet waar anderen over praten. Als je houdt van reizen in bijvoorbeeld Zuid-Amerika dan is het een groot voordeel als jij de taal spreekt. Zo bestel je altijd het juiste eten en weet jij de aanwijzingen perfect te volgen. Maar het leren van de Spaanse taal kan ook erg handig zijn als jij een relatie hebt met een Spanjaard of als je bijvoorbeeld moeite hebt met een Spaans examen. Als je direct wil beginnen met een Spaanse les in Amsterdam kan je daarvoor terecht bij Spaans Leren Amsterdam. Meld je aan voor een gratis proefles en ontdek de vele voordelen.

Direct beginnen met studeren

Als je kiest voor een Spaanse cursus bij Spaans Leren Amsterdam dan kan je direct beginnen. Zo voorkom je wachttijden en leer je meteen. Je krijgt les van een privé tutor, die bij jou thuis komt of jou Spaans leert via Skype of Zoom. Je krijgt 8 lessen met deze privé tutor en hebt toegang tot een online platform waar je de lessen terug kan kijken aan de hand van filmpjes. Zo kan je altijd iets terugkijken als je iets bent vergeten. Je hebt 4 maanden de tijd om deze 8 lessen in te plannen en tot 72 uur voor de les kosteloos verzetten of afzeggen. Plan de lessen in wanneer je wil en stem je Spaanse les af op jouw agenda. Of je nu ’s ochtends, ’s middags of ’s avonds wil studeren, het is allemaal mogelijk.

Leuk en interactief leren

Als je er klaar voor bent om Spaans les te nemen in Amsterdam dan kan je een gratis proefles aanvragen. Vul je motivatie om Spaans te leren in, geef je ervaring aan en hoe je de lessen wil volgen. Vervolgens kijkt Spaans Leren Amsterdam wat de mogelijkheden zijn. Leer Spaans op een leuke en interactieve manier van enthousiaste tutors in plaats van de standaard boekenvoordelen met veel grammatica en rijtjes. Je krijgt altijd persoonlijke aandacht en het gaat allemaal op jouw tempo. Zo voorkom je frustratie en kan je binnen de kortste keren in het Spaans met iemand praten.

Printen met een Formlabs Form 3

Printen met een Formlabs Form 3 betekent dat je werkt volgens een eigen visie. Dat komt onder andere doordat de printers van deze fabrikant werken met een eigen techniek. De SLA-techniek speelt namelijk een belangrijke rol in de manier waarop alles wordt uitgewerkt. Dat betekent dus ook dat er op een nieuwe manier van alles uit het printen in 3D te halen is. Dat kan dus ook voor allerlei soorten gebruikers van grote waarde zijn. Je kunt er bijvoorbeeld precies op maat mee werken. Dit is ook wat het grote verschil maakt met andere soorten 3D printers.

Alles uit de techniek halen
Printen met de Formlabs Form 3 is ook een manier om alles uit de SLA techniek te halen. Dit is immers een andere manier van werken dan dat je met printers van andere fabrikanten doet. In de basis komt dit doordat er met een ander type filament wordt gewerkt. Om die reden moet er dus ook met andere middelen worden gewerkt in de uitwerking. Het gebruik van een laser om de vloeistof de juiste vorm te geven is daar een goed voorbeeld van. Het werkt om tot in het kleinste detail alles te verzorgen.

Zelf met een Form 3 werken
Wie de SLA techniek goed beheerst, kan natuurlijk zelf printen met een Formlabs Form 3 printer. Al snel zal je dan ontdekken dat deze op heel veel verschillende manieren is in te zetten. Zo kan je dus ook precies de werkzaamheden met de 3D printer doen, die voor jou van waarde zijn. Zo zal vaak voor het ontwikkelen van prototypes naar deze printer worden gegrepen. Het is een goede manier om te zien of het ontwerp uitpakt zoals je voor ogen had. De sterke en zwakke punten worden dan direct zichtbaar. Deze kan je aanpassen.

Het voordeel in de kosten
Printen met een Formlabs Form 3 3D printer brengt nog een ander voordeel met zich mee. De techniek die gebruikt wordt kan ook voordelig zijn op kostengebied. Het is fijn om zelf veel meer grip op het proces van printen te hebben. Daardoor kan alles ook veel efficiënter worden toegepast. Daardoor heb je dus ook veel meer grip op de kosten die hiermee gepaard gaan. Terwijl je wel alle soorten ontwerpen die je wenst kunt maken. Er is dus op alle vlakken voordeel uit te halen. Het maakt deze printer ook de ideale printer om te gebruiken.

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Je hebt een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Hoewel ze je als ondernemer beide beschermen, bestaan er wel degelijk veel verschillen tussen deze verzekeringen. Het is als ondernemer uitermate belangrijk om goed verzekerd te zijn. Doe je dat niet, dan loop je grote risico’s en speel je met de toekomst van je bedrijf.

Het ongeluk en het kleine hoekje

In de wetenschap dat een ongeluk nog steeds in een klein hoekje zit, is het zeer verstandig om je als ondernemer zo goed mogelijk te verzekeren. Zo heb je de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, beroepsaansprakelijkheidsverzekering ZZP en ook de beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Deze laatste verzekering is voor een aantal beroepsgroepen verricht. Dan moet je denken aan accountants, architecten en advocaten. Met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering ben je verzekerd tegen schade die ontstaat door beroepsfouten.

Anders kan het voortbestaan van je bedrijf zomaar in gevaar komen

Met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering ben je verzekerd tegen letselschade en materiële schade. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering is er om je te verzekeren tegen vaak zuivere vermogensschade, tegen financiële verlies dus. Stel je eens voor dat je niet verzekerd bent en zelfs met claims te maken krijgt. Het voortbestaan van je bedrijf komt dan in het geding. Met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voorkom je dit dus. En hoewel het een verzekering is die dus slechts voor een beperkt aantal beroepen verplicht is, is het zeer verstandig een dergelijke verzekering af te sluiten. Dit kan overigens alleen als je ook een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebt afgesloten.

Bij de beroepsaansprakelijkheidsverzekering gaat het om vermogensschade

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt vaak ingezet als een verkeerd advies gegeven wordt, er een verkeerde berekening gemaakt is, als niet alle of onjuiste informatie is gegeven; fouten dus die grote financiële consequenties kunnen hebben dus. Maak jij een verkeerde berekening, dan kan een bedrijf jou aansprakelijk stellen voor de schade. Voor de vermogensschade dus. Als je verzekerd bent, dan dekt de verzekering de schade. En hoewel foutloos werken steeds je streven is, kan iedereen een keer een fout maken. Zorg er dan voor dat het geen duur foutje voor jezelf wordt.

Risico dat je loopt om aangesproken te worden op een beroepsfout

Sluit je een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af, dan ben je dus gedekt voor het risico dat je loopt om aangesproken te worden op een beroepsfout. Vaak zijn zelfs de beroepsfouten die al voor de start van de beroepsaansprakelijkheidsverzekering zijn ontstaan en pas na de ingangsdatum worden ontdekt gewoon meeverzekerd. Dit is wat men ook wel het voorrisico noemt.

Geen letselschade en materiële schade

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering dekt dus geen letselschade en evenmin materiële schade. Daar is dus de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor bedoeld. Uiteraard wordt ook de schade die door opzet en door roekeloosheid ontstaat niet door de beroepsaansprakelijkheidsverzekering vergoed. De hoogte van de premie die je elke maand voldoet voor deze verzekering is onder meer afhankelijk van de omzet van het bedrijf.

Mensen met een juridisch en financieel beroep

Met name mensen die een juridisch beroep hebben zoals advocaten en juridisch adviseurs doen een beroep op de beroepsaansprakelijkheidsverzekering, iets dat ook geldt voor mensen die in de techniek werken zoals architecten en ingenieurs. Zeker de financiële beroepsgroep – accountants en boekhouders- weet wat een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is zoals dit zeker ook van toepassing is op de fiscale beroepen (belastingadviseurs), mensen die werkzaam zijn in het advies- en interim management en ICT-beroepen. Zij doen niet zelden een beroep op deze verzekering,

Ook dekking tegen schending van de geheimhouding

De beroepsaansprakelijkheidsverzekering biedt dekking tegen schending van geheimhouding. In alle gevallen voorkom je met de verzekering hoge kosten als gevolg van een beroepsfout. In bepaalde gevallen kan ook sprake zijn van dekking tegen aanspraken tot personen- en zaakschade van opdrachtgevers. Het is in elk geval zeer verstandig om een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Het heeft zeker ook iets met de maatschappij te maken. Je ziet een toename van juridische procedures. Je wordt als ondernemer veel sneller aansprakelijk gesteld. Bovendien worden de opdrachten steeds complexer en de concurrentie steeds groter. Als ondernemer ben je zeer kwetsbaar als je geen verzekering af hebt gesloten.

Opdrachtgevers kunnen het als eis stellen

Hoewel de beroepsaansprakelijkheidsverzekering dus verplicht is voor een aantal beroepen, kan het zo zijn dat een opdrachtgever het als een eis stelt dat je een beroepsaansprakelijkheidsverzekeing afsluit. Anders zul je de opdracht niet krijgen. Ook bepaalde brancheverenigingen stellen het als eis om lid te kunnen worden. Een dergelijke verzekering geeft je bedrijf bovendien professionaliteit, een professionele uitstraling dus. Als je deze verzekering hebt, dan weten opdrachtgevers meteen dat jij de zaken goed voor elkaar hebt. Met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering ben je verzekerd voor nalatigheid en privacy, bijvoorbeeld dus als je per abuis de geheimhoudingsplicht overtreedt. Ook ben je verzekerd voor reconstructiekosten. Dat is het herstellen van documenten of data die eventueel zoek of beschadigd zijn geraakt. Dat geldt ook voor smaad en laster; de verdediging wordt dan gedekt net als een eventuele schadevergoeding die betaald moet worden. Je bent eveneens gedekt voor zaken die gaan over intellectuele eigendomsrechten.

De kosten voor de premie zijn afhankelijk van verschillende factoren

De kosten voor de verzekering hangen zoals gesteld van meerdere factoren af. Het is belangrijk welk beroep je precies uitoefent, het is afhankelijk van hoeveel medewerkers je onderneming heeft en wat je precies wilt verzekeren. Dan nog even over beroepsfouten. Een beroepsfout is bijvoorbeeld dat je als administrateur een foute BTW berekening doorgeeft en de klant vervolgens een boete krijgt van de Belastingdienst. Of je geeft een onjuist advies waardoor een bedrijf schade loopt, het kan echter ook dat je als ondernemer iets vergeet te gebruiken, waardoor blijkt dat een bepaalde toepassing niet werkt. Vaak kun jij je tot een bedrag van maximaal 500.000 euro of een miljoen euro per geval verzekeren. Ook daar heb je als ondernemer dus zelf de hand in. Een ding is zeker, geen verzekering nemen en met claims te maken krijgen bezorgt je niet alleen slapeloze nachten, het kan ook het voortbestaan van je bedrijf nadrukkelijk op de tocht zetten. En dat wil je natuurlijk niet. Iedereen mag een keer een foutje maken zonder dat dit meteen desastreuze gevolgen heeft. Dit kan echter alleen als je goed verzekerd bent. Vergelijk verschillende beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen via Diks.nl!

Een goede privacyverklaring, wat moet daar in staan?

Zo gauw jij persoonlijke- of privacygevoelige gegevens van klanten, bezoekers of medewerkers verzamelt, heb je een privacyverklaring nodig. Dit is een juridisch geldig stukje tekst waarin staat vermeld waarom jij deze gegevens nodig hebt en wat je ermee wilt gaan doen. Enkele bekende redenen om een privacyverklaring op te stellen zijn omdat je een nieuwsbrief onderhoudt, omdat je cookies op je website gebruikt of omdat je je website wilt optimaliseren. Wat ook de redenen, het is beter om een goede verklaring op te stellen, want de boetes zijn hoog. En tegenwoordig wordt dit allemaal door de EU geregeld.

De AVG en je privacyverklaring

De wet waarin staat vastgesteld dat je een privacyverklaring nodig hebt is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze heeft sinds 2018 de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) vervangen. De AVG is een Europese wetgeving en dus voor alle landen in de Europese Unie gelijk. De boetes als je er niet aan houdt zijn erg hoog. De Engelse naam voor de WBP is de General Data Protection Regulation (GDPR). Als je naar informatie op zoek gaat, dan kun je daar ook op zoeken.

Verplichte punten in een privacyverklaring

Zo gauw jij persoonlijke gegevens gaat verzamelen van mensen, ongeacht of dit medewerkers, klanten of bezoekers zijn, moet je ze inlichten over wat je met hun informatie gaat doen. En dat is ook logisch want zij laten gevoelige gegevens bij je achter waarvan ze zeker willen zijn dat jij daar verantwoord mee omgaat. De komst van het internet en een aantal fraudezaken was reden om deze richtlijnen flink aan te scherpen. Daarom moet je de volgende punten minimaal in je privacyverklaring opnemen.

  1. Wie ben jij: geef duidelijk aan wat jouw identiteit is door je KvK nummer te geven en je adresgegevens. Geef daarnaast aan welk nummer mensen kunnen bellen voor vragen gerelateerd aan privacy.
  2. Waarom ben je betrouwbaar: geef in je privacyverklaring aan hoe je de gegevens die je verzamelt beschermt en welke maatregelen je genomen hebt om deze op een veilige manier te beschermen. Hoe zorg je ervoor dat de gegevens veilig zijn tegen verlies of onrechtmatige verwerking?
  3. Waarom heb je de informatie nodig: geef duidelijk aan wat je van plan bent met de informatie die je krijgt gaat doen. Heb je deze nodig voor je cookiebeleid, voor het opbouwen van je mailinglist of klantenbestand, voor het verbeteren van je website of een andere reden.
  4. Welke rechten hebben de betrokkenen: ook al laat iemand zijn gegevens bij je achter, ze hebben nog steeds enige zeggenschap over wat ermee gebeurt. Denk bijvoorbeeld aan het recht om een correctie door te voeren, het klantrecht of het recht om de gegevens in te zien. Alle rechten moeten worden genoemd.
  5. Andere informatie: behalve de bovenstaande punten zijn zaken zoals het vermelden van derde partijen en de bewaartermijnen ook erg belangrijk. Vraag daarom bij het opstellen van je privacyverklaring altijd hulp van een juridisch specialist, zoals die bij Rocket Lawyer. Je weet dan zeker dat jouw verklaring waterdicht is.

Wat doet een overnamespecialist?

Wanneer u uw bedrijf gaat verkopen of u van plan bent om een bedrijf te kopen, kunt u een overnamespecialist inschakelen. Deze specialist heeft ervaring en kennis op het gebied van bedrijfsovernames en is zodoende een waardevolle toevoeging voor uw bedrijf. Een overnamespecialist werkt uitsluitend voor één partij, de koper of de verkoper. Meer dan specialisten zijn dit adviseurs die ondernemers begeleiden en adviseren bij de verkoop van een bedrijf of bij de koop van een bedrijf. U herkent gecertificeerde overnamespecialisten aan het BOBB-keurmerk. Dit geeft aan dat de adviseur gekwalificeerd is om het specialistische werk van een overnamespecialist te doen en gebonden is aan de gedragsregels van de beroepsorganisatie.

Waarom een overnamespecialist inschakelen?

U bent niet verplicht om een overnamespecialist in te schakelen wanneer u uw bedrijf gaat verkopen of een bedrijf gaat kopen. Echter, bedrijfsovernames zijn zeer complexe trajecten en een fout is snel gemaakt. En bij een overname waar flinke sommen geld betrokken zijn, is een enkele fout direct een zeer kostbare fout. Bovendien, en misschien nog wel belangrijker, kost een bedrijfsovername veel tijd en energie. Wanneer uw dagelijkse werkzaamheden gewoon doorlopen en u daarnaast ook nog eens bezig bent met het verkopen van een bedrijf, zal u niet optimaal kunnen presteren. Dit gaat ten koste van zowel de werkzaamheden die u uitvoert als de bedrijfsovername waar u mee bezig bent. Een overnamespecialist neemt veel taken en zorgen uit handen en beperkt uw invloed alleen tot noodzakelijke input.

Wat doet een specialist in overnames?

Een overnamespecialist neemt de regie over het gehele verkoopproces in handen. Hij oriënteert zich op uw bedrijf, schrijf (mogelijk in samenwerking met uw accountant) het verkoopmemorandum, stelt een vraagprijs voor nadat hij een waardebepaling heeft gedaan, zoekt kopers, verstrekt relevante informatie, voert onderhandelingen namens of met u en begeleidt het due diligence onderzoek door de koper. Dit is zomaar een greep uit de werkzaamheden van een overnamespecialist. Bij iedere stap van het (ver)kooptraject is de specialist betrokken om u te adviseren, om zelf zaken te regelen of om informatie in te winnen.

Een professionele partij inschakelen

Bij het inschakelen van een overnamespecialist is het belangrijk om een goed gevoel te krijgen. Het overnemen van een bedrijf is een complexe zaak en vergt ook mentaal veel van u en uw werknemers. Een overnamespecialist die op één lijn met uw bedrijf zit en u een goed gevoel geeft is u dan ook veel waard. Kijk eens op www.diligence.nl om meer te weten te komen over de voordelen van een overnamespecialist.

waarom loonadministratie uitbesteden

Waarom je loonadministratie uitbesteden interessant is

Heb jij een groot bedrijf en heb je het erg druk? Dit is een goed teken, er komt namelijk veel bij kijken om alles te regelen. Maar als je veel personeel hebt, dan heb je ook een flinke loonadministratie bij te houden. Steeds meer bedrijven kiezen dan ook voor loonadministratie uitbesteden. Voor jou zou dat ook wel eens interessant kunnen zijn. Je kunt hierdoor namelijk veel tijd besparen en de andere voordelen leggen wij je graag uit. 

Voordelen loonadministratie uitbesteden

Met een eigen bedrijf en veel personeel is het altijd druk. Iedere maand sta je er weer voor: de loonadministratie. Alles moet netjes bij worden gehouden en dat vergt nogal wat tijd. Daarom zou je eens kunnen overwegen om dit onderdeel uit te besteden. Veel ondernemers maken die keuze want ze zien vaak op tegen de grote berg papierwerk die het met zich meebrengt. Dit kan voor jou dus de reden zijn dat jij er ook aan denkt. Als je dan een administratiekantoor hebt wat het van je over kan nemen, dan ben jij van alle gemakken voorzien. Welke zijn dat dan vraag je je af?

  • Het bespaart veel tijd als je denkt aan loonadministratie uitbesteden. Je hebt tijd en energie vrij voor andere zaken binnen je bedrijf. 
  • Het verdient zichzelf terug. Goed werk kost tijd, maar jij hebt je handen vrij voor andere zaken en dit verdient zichzelf dan ook erg snel terug als je het uit gaat besteden.
  • De regels van de loonadministratie kunnen veranderen en als jij het uit gaat besteden dan hoef jij je daar niet zo mee bezig te houden. Dit wordt dan namelijk allemaal voor je bijgehouden en dan valt er weer een last van je schouders.

Loonadministratie uitbesteden iets voor jou?

Een eigen bedrijf vraagt veel verantwoordelijkheid en eigenlijk heb je nooit echt tijd vrij. Je bent altijd wel wat zaken aan het regelen en daarom kan het wel eens fijn zijn om bepaalde onderdelen van het bedrijf echt uit te kunnen besteden. Goed dat jij er werk van maakt en dan kun jij beginnen met de loonadministratie uitbesteden, bijvoorbeeld bij Het Salariskantoor. Je zal direct merken dat het een hele opluchting is, iedere maand heb je je handen even vrij voor andere zaken en wordt dit onderdeel volledig van je overgenomen. 

thuiswerkplek

Een passende bureaustoel voor je flexplek

Werk jij op kantoor, een flexplek, thuis of op locatie? Start bij het kiezen van een bureaustoel voor jouw werkplek. De juiste bureaustoel vinden kan een hele onderneming zijn. Maar het kan ook anders, koop jouw bureaustoel online bij Bureaustoelexpress! Lees verder om erachter te komen welke bureaustoel bij jou past.

Welke bureaustoel moet ik kopen?
Wil jij gedurende de werkdag comfortabel en klachtenvrij werken? Kies dan voor een verantwoorde manier van werken door een ergonomische bureaustoel uit te zoeken. Ergonomie draagt bij aan een gezonde werkhouding. Dat is ook zeker belangrijk bij je thuiswerkplek! Een actieve zithouding voorkomen en vermindert klachten. Maar het houdt je ook gefocust en productief. Om een correcte houding aan te kunnen nemen is het van belang dat de stoel zich aanpast aan jou als gebruiker, maar vooral aan jouw lichaam. Houdt bij een aankoop rekening met hoe lang jij zit en wat voor werkzaamheden jij uitvoert. Selecteer een ergonomische bureaustoel met diverse verstelmogelijkheden. Het verstellen van de zitting, rugleuning en armleggers zorgt voor ondersteuning op de juiste plaatsen. Denk bij verstelmogelijkheden aan de zithoogte, zitdiepte, een vaste of flexibele rugleuning, de hoogte van rugleuning, de zithoek of de diepte van de lendensteun.

Gebruik van de stoel
De aankoop is belangrijk, maar het gebruik na aankoop bepaalt hoe tevreden jij over de bureaustoel bent. Denk van tevoren na over welk kwaliteitsniveau belangrijk is voor jou. Je kunt keuzen maken betreffende duurzaamheid. Kies een slijtvaste stoffering zodat je langer plezier hebt van jouw stoel. Ook het mechaniek van de stoel kan bepalend zijn. De meest voorkomende techniek is synchroon techniek waarbij de rug en zitting met elkaar meebewegen bij het verstellen. Echter kun je ook kiezen voor een onafhankelijke zithoek- en rugverstelling. Dit voorkomt bijvoorbeeld afglijden. Tot slot kun je ook kleine onderdelen of accessoires kiezen. Gebruik je de stoel op een harde of zachte ondergrond? Selecteer de bijpassende wielen. Of kies voor een hoofdsteun.

Tips voor online aankopen

Een bureaustoel kopen doe je meestal in een winkel of showroom. Echter kun je ook kiezen voor een online aankoop. Wanneer je online een bureaustoel gaat aanschaffen kun je rekening houden met jouw lichaam. Neem jouw lichaamsbouw, lengte en gewicht als uitgangspunt. Kijk bijvoorbeeld naar de draagkracht van de stoel. Comfort is zeer belangrijk echter is een gezonde zithouding nog belangrijker. Kies de stoel die bijdraagt aan actieve, gezonde zithouding. Ga voor de juiste vormgeving en kies een ergonomisch gevormde zitting. Dit zorgt ervoor dat je gedurende de hele werkdag klachtenvrij kunt werken. Denk eraan dat het ontwerp voornamelijk dient voor de uitstraling en ergonomie bijdraagt aan een gezonde houding.

Waar een bureaustoel kopen?
Een bureaustoel is een persoonlijke aankoop, jouw ervaring is het meest belangrijk. Kies de bureaustoel die bij jouw budget, wensen en behoeften past. Een ergonomische werkplek stel je zelf online samen bij een specialistische webshop. Zij geven online uitgebreide informatie en tips die je op weg helpen. Tevens zullen zij jou graag adviseren wanneer je hulp nodig hebt.

Kijk snel bij www.bureaustoelexpress.nl voor een uitgebreid assortiment dat afgestemd is op de behoeften van de gebruiker.

Het belang van opslag in de logistiek begrijpen

Zelfs de meest operationele logistieke operaties, zoals warehousing, spelen een sleutelrol in het succes van bedrijven. Dit belang heeft te maken met het feit dat workflows direct invloed hebben op de kosten, de efficiëntie van de activiteiten en de klanttevredenheid. Om deze operationele logistieke operaties zo goed mogelijk te laten verlopen, is er mogelijkheid om deze warehouse oplossingen uit te besteden.

In dit artikel kijk je naar de belangrijkste voordelen van een correcte opslag voor de organisatieresultaten. Kijk eens aan!

Maakt de verpakking van producten en grondstoffen veiliger

Vertrouwen op een adequate structuur voor opslag en andere logistieke operaties is, naast het toepassen van passende systemen voor jouw bedrijfsmodel, essentieel om de veiligheid van de materialen te waarborgen. Met deze oplossingen kan alles goed verpakt worden en met de ideale omstandigheden van temperatuur, verlichting en ventilatie.

Verlaagt het percentage verliezen en schades

Door het proces veiliger te maken en te investeren in de standaardisatie van processen is een aanzienlijke daling van de snelheid van de verliezen en de daaruit voortvloeiende verliezen te zien. Dit betekent dat situaties zoals storingen worden verminderd, omdat adequate opslag helpt bij het bewaken en verbeteren van de behandeling en beweging van materialen.

Helpt de integratie tussen productie en levering

De voorraadruimte is direct gekoppeld aan de inkoopruimte, omdat de uitwisseling van informatie tussen de twee helpt om de optimale vervangingsfrequenties en -hoeveelheden voor elk artikel vast te stellen – wat helpt om hogere kosten als gevolg van excessen of ontevredenheid van klanten door onbeschikbaarheid van producten te voorkomen.

Door een goed gestructureerd opslagproces is de productieruimte in staat om bijvoorbeeld de product doorlooptijd beter te monitoren, de veiligheidsvoorraad en het leveringspunt te berekenen. Vanaf dat moment weten degenen die verantwoordelijk zijn voor de inkoop het juiste moment om leveranciers te triggeren.

Maakt het mogelijk om het proces van distributie en klantenservice te verbeteren

Een ander aspect dat de opslag relevant maakt voor de goede prestaties van de logistieke operaties is de verbetering van het distributieproces. Het hebben van een goede structuur en een geoptimaliseerde lay-out helpt om het orderverzamelproces te versnellen en efficiënter te maken.

Hierdoor kan de gemiddelde tijd van de orders worden verkort, waardoor de klantenservice wordt verbeterd en de kans toeneemt dat ze nog meer tevreden zijn over hun ervaring in jouw bedrijf.

Het maakt de logistieke operaties efficiënter

Efficiëntie betekent het vermogen om een goed productiviteitsniveau te bereiken, met een zo laag mogelijk foutenpercentage en een zo laag mogelijke kostenpost. In die zin kan worden gezegd dat een goed opslagproces helpt om de kosten te verlagen, teams productiever te maken, het aantal storingen te verminderen, het gebruik van middelen te verbeteren, naast andere voordelen.

Met deze oplossingen wordt de hele workflow – ontvangst, opslag, (sortering), verzending en inventarisatie van materialen – nog efficiënter.

Zoals je heeft gezien, is warehousing een belangrijk punt in de logistieke operatie en kan het zelfs invloed hebben op de financiële prestaties (kosten) en de klanttevredenheid. Daarom is het hebben van een logistiek magazijn dat de juiste structuur heeft voor jouw bedrijfsmodel onderdeel van een goede strategie en essentieel voor het optimaliseren van de resultaten.