Met behulp van deze software zal elk project een succes worden!

Het is als bedrijf een flinke uitdaging om overzicht te bewaren over alle verschillende projecten en werkzaamheden. Haalt iedereen zijn deadlines? Is alles gefactureerd? Blijven de projecten binnen het budget? En hoe overleg je met de klant? In dit artikel vertellen wij je over bedrijfssoftware dat ervoor zorgt dat elk project een succes wordt.  

Projectmanagement

Je hebt de term projectmanagement ongetwijfeld wel eens voorbij horen komen. Maar wat houdt dit nu precies in? Projectmanagement gaat over het efficiënt en op een slimme manier beheren van projecten. Goede projectmanagement zorgt ervoor dat de organisatie op een snelle en efficiënte manier doelstellingen van een hoge kwaliteit bereikt. 

Project fases

Elk project bestaat uit een scala aan taken die uiteindelijk tot één doel leiden. De uitvoering van een project bestaat meestal uit vijf verschillende fases:

  1. De opstartfase
  2. De projectplanning
  3. De uitvoering
  4. De opvolging
  5. De nazorg

In zekere zin worden projecten altijd begrensd door drie factoren: tijd, personen en middelen. Om een project toch op een zo efficiënt mogelijke manier te laten verlopen kan projectmanagement software dé oplossing bieden. Met een slimme projectmanagement tool heb je tijdens iedere fase van het proces de volledige controle. Je blijft bijvoorbeeld constant op de hoogte van de actuele projectstatus en je bereikt projectdoelen met lage overheadkosten.

Daar komt bedrijfssoftware in beeld, een programma dat ervoor dat systemen automatiseren en bedrijfsprocessen binnen een organisatie met elkaar verbinden.

Alles-in-één bedrijfssoftware

Naast projectmanagement kun je met deze software ook andere bedrijfsprocessen digitaliseren en optimaliseren waaronder: HRM, CRM, planning, kostenbeheer, timesheets, facturatie en tickets. Daar waar andere bedrijven vaak niet de flexibiliteit bieden voor een integratie van verschillende departementen, voegt deze bedrijfssoftware wél alles samen in een programma. Hoe fijn! Bovendien staat project optimalisatie en gebruiksvriendelijkheid voorop, waardoor het systeem makkelijk te gebruiken is. Elke individuele gebruiker van de bedrijfssoftware bestuurt zijn volledig geïntegreerde digitale werkruimte.

Cloud-gebaseerd

De software is daarnaast volledig cloud-gebaseerd. Dit wil zeggen dat je altijd en overal toegang hebt tot real-time informatie, of je nu thuis, bij een klant, of op het kantoor bent.

Projectbeheer

De volgende features van de software helpen bij het plannen, uitvoeren en analyseren van projecten:

  • Visueel planbord
  • Synchroniseren met outlook
  • Samenwerking & notitie
  • Documentbeheer
  • Rapportage
  • API Layer
  • Integratie met 3e partij tool
  • Gebruik statussen
  • Overzicht vakanties

Wat ons betreft, is het een no-brainer; met deze bedrijfssoftware heb je in één oogopslag overzicht over al je projecten en de voortgang hiervan. 

Een bedrijf starten in de coronacrisis: waar moet je op letten?

De coronacrisis heeft ons al voor verschillende uitdagingen gezet. Veel bedrijven moesten hun diensten aanpassen, sommige organisaties waren genoodzaakt hun deuren te sluiten. Voor creatieve ondernemers is het een interessante tijd gebleken. Als je goed weet in te spelen op de behoeften van deze tijd, dan kun je je bedrijf in korte tijd aanzienlijk laten groeien. Ga jij de uitdaging aan en start je een bedrijf in de coronacrisis, dan zijn er een aantal zaken waar je op moet letten. In dit artikel zetten we ze voor je op een rijtje.

Kijk kritisch naar je ondernemingsplan

Een bedrijf starten begint met een goed doordacht ondernemingsplan. Je onderzoek de markt, zet je je doelen op een rij en maak een overzicht van de financiën. Het plan geeft richting aan je bedrijfsactiviteiten voor de komende jaren. Dat was vóór de coronacrisis al belangrijk, maar is nu zeker iets waar je veel aandacht aan moet besteden om je slagingskans te vergroten. Het ondernemingsplan dwingt je om kritisch te kijken naar je doelgroep, de behoeften van je doelgroep en je concurrentie. Zo kun je erachter komen of je klanten daadwerkelijk zitten te wachten op jouw dienst of product. De coronacrisis heeft de markt waarschijnlijk blijvend veranderd. Door in te spelen op deze veranderingen vergroot je je slagingskans. Wil je hulp bij dit proces? Dan kun je ervoor kiezen je ondernemingsplan door een professional te laten schrijven. Zij beschikken over de nodige ervaring, waardoor ze valkuilen eerder zullen herkennen. Bovendien kijken zij met een frisse blik naar jouw ideeën. 

Zie jij het niet zitten om je ondernemingsplan te gaan schrijven. Je kunt je ondernemingsplan ook laten maken door een professioneel bedrijf!

Zorg dat je flexibel bent

Zoals we in de afgelopen twee jaar hebben gezien valt de nabije toekomst lastig te voorspellen. Onverwachte situaties kunnen ervoor zorgen dat je bedrijfsidee drastisch moet veranderen. Flexibiliteit is in deze tijd voor ondernemers dan ook belangrijker dan ooit. Als je van tevoren rekening houdt met verschillende scenario’s heb je meer kans dat je onderneming bestand is tegen een crisissituatie. Dit doe je bijvoorbeeld door je dienstverlening ook digitaal aan te bieden, zodat je niet volledig afhankelijk bent van een fysieke locatie. Ben je van plan om een horecaonderneming te starten, dan kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om ook afhaalmaaltijden of catering aan te bieden. Er zijn een hoop mogelijkheden. Kijk daarom goed hoe je flexibiliteit toe kunt voegen aan jouw bedrijf. 

Houd rekening met extra risico’s

Ondernemen in crisistijd betekent dat je bereid moet zijn om risico’s te nemen. Als ZZP’er moet je bijvoorbeeld rekening houden met de mogelijkheid dat opdrachtgevers door faillissement jouw geleverde diensten niet meer kunnen betalen. Vind je dit een te groot risico, dan kun je ervoor kiezen om een vaste baan te zoeken in deeltijd, en daarnaast je onderneming te runnen. Een bedrijf starten is natuurlijk altijd een risico. Maar je kunt je gelukkig goed voorbereiden op de extra risico’s in coronatijd. 

Een eigen bedrijf starten is vooral heel erg leuk, en er zitten een hoop voordelen aan. Je creëert een enorm flexibel leven voor jezelf en geen dag is hetzelfde! Zie het als een kans om een bedrijf te starten in de coronacrisis, en vraag hulp wanneer je dit nodig denkt te hebben. We wensen je vast veel succes met het starten van jouw onderneming! 

Drie handige tips om een baan te vinden

Ben je op zoek naar een nieuwe baan? Of wordt dit de eerste keer dat je gaat zoeken naar een baan? Dat is altijd spannend! Het is allemaal nieuw. Je leert nieuwe mensen kennen, komt terecht in een andere omgeving en je hebt geen zekerheid over hoe snel je een baan vindt. Je kunt vacatures in Franeker vinden, maar lees eerst dit artikel. In dit artikel geef ik namelijk drie handige tips om een baan te vinden.

  1. Vacatures vinden op het internet

Er zijn onwijs veel vacatures te vinden op het internet. De makkelijkste manier om een vacature te vinden, is door je cv op te sturen naar een uitzendbureau. Zij gaan vervolgens voor je aan de slag om een passende baan te vinden. Er zijn echter nog veel meer mogelijkheden. Zo is het ook mogelijk om je eigen netwerk in te zetten, aan te melden voor open sollicitaties en om social media in te zetten. Steeds meer bedrijven zijn actief op social media en de kans is groot dat zij een bericht plaatsen als zij een werknemer zoeken. 

  1. Solliciteren op de ouderwetse manier

Tegenwoordig vind je vrijwel elke sollicitatie op het internet. Alleen is de kans heel groot dat er veel mensen voor een bepaalde vacature hebben gesolliciteerd. Wanneer je echt graag een baan wil bij een specifiek bedrijf, is het ook mogelijk om op de ouderwetse manier te solliciteren. Loop bij het bedrijf naar binnen en vraag of ze nog werknemers zoeken. Op deze manier laat je zien dat je echt geïnteresseerd bent en hebben zij gelijk een beeld van jouw persoonlijkheid.

  1. Bereid je sollicitatie goed voor

Wanneer je een vacature hebt gevonden dat bij jou past, is het tijd om te solliciteren. De basis voor een sollicitatie begint bij het opsturen van een je cv en sollicitatiebrief. Zorg ervoor dat er geen spellingsfouten in je sollicitatiebrief staan. Dit komt niet zo netjes over op je mogelijke nieuwe werkgever. Daarnaast is het ook mogelijk om je voor te bereiden op je sollicitatiegesprek. Neem goed de vacature door. Hier staat vaak in verwerkt waar het bedrijf naar op zoek is en probeer hier op in te spelen tijdens je gesprek. 
Wil je graag solliciteren via een uitzendbureau? Twijfel dan niet en neem gelijk een kijkje op Prowurk. Wie weet heb jij binnenkort wel een nieuwe baan!

Hoe vind je de beste lockers voor jouw evenement?

Tegenwoordig zie je op steeds meer plekken dat het mogelijk is om lockers te huren. Een aantal jaar geleden zag je eigenlijk alleen de mogelijkheid om lockers te huren op evenementen of in sportscholen. Vandaag de dag is het ook mogelijk om lockers te huren op openbare plekken, zoals stations of winkelcentrums. Op elke plek is zowat wel een andere soort locker te huur. In dit artikel leg ik uit hoe je de beste lockers vindt voor jouw evenement. 

Vind een aanbieder die lockers verhuurt

Wanneer je een evenement organiseert, is het logisch dat je geen lockers wil kopen. In dat geval is het juist handiger om lockers te huren. Eén van de beste aanbieder van lockers is Elockers. Zij bieden allerlei verschillende lockers aan. Van lockers met een sleutelslot tot aan smart lockers. Je kunt samen met hun overleggen welke lockers het beste zijn voor jouw evenement. Daarnaast verhuren zij niet alleen de lockers. Zij komen ook de lockers plaatsen en weer ophalen na afloop van het evenement.

Welke lockers past bij jouw evenement?

Er zijn allerlei verschillende lockers te huur, maar je zult zien dat niet elke lockers ook geschikt is voor jouw evenement. Meestal zie je dat evenementen liever geen gebruik meer maken van lockers met een sleutelslot. Zij gaan meestal voor een locker met pincode. Om echter te bepalen welke locker het beste bij jouw evenement past, is het belangrijk om jouw wensen in kaart te brengen. Op basis hiervan kan je al gerichter een keuze maken tussen de verschillende lockers. 

Neem een kijkje bij andere evenementen

Het is ook handig om een kijkje te nemen bij andere evenementen. Welke lockers gebruiken zij? Op welke plek staan de lockers? Door hierop te letten, is het mogelijk om te bedenken of jij dit ook wil voor jouw evenement. Misschien zie je wel verbeterpunten of zie je dingen die je zelf graag anders ziet. Daarnaast kan je ook aan de organisator van het evenement vragen hoe hij of zij aan de lockers is gekomen. De kans is aanzienlijk groot dat ook zij gebruik hebben gemaakt van lockerverhuur.

Wat zijn de beste lockerkasten?

Allemaal hebben we wel eens een locker of lockerkast gebruikt. Vaak zie je lockers bij zwembaden, sportscholen, pretparken, scholen of stations. Tegenwoordig kun je overal wel een lockerkast vinden. Vandaar dat er ook lockers in verschillende soorten en maten zijn, zodat je voor elke omgeving een geschikte locker kunt vinden. Vraag je je af wat de beste lockers zijn en wil je weten welke soorten er zijn? In deze blog kun je er meer over lezen, en wellicht doe je ook nog eens inspiratie op voor je eigen werkplek of woning!

Hoe kun je de ideale locker vinden?

Sommige mensen hebben geen enkel idee welke lockerkast het beste bij hun wensen past. Misschien heb je daar zelf ook wel last van. Het kan ook zijn dat je een groot aantal lockers in een keer wilt aanschaffen, omdat je bijvoorbeeld een nieuwe sportschool hebt opgericht. Er zijn gelukkig veel opties voor lockers en plaatsen waar je lockerkasten kunt aanschaffen of bestellen. Kijk bijvoorbeeld eens op internet naar de mogelijkheden of laat je adviseren door een expert.

Waarvoor kun je een lockerkast gebruiken?

Lockerkasten worden gebruikt om persoonlijke spullen voor een tijdje veilig op te bergen. Lockers zie je voornamelijk op openbare plekken. Denk bijvoorbeeld aan de kleedruimten in een sportschool, pretpark, festivals, evenementen of de voetbalkantine. Als je lockers gaat aanschaffen, doe je er goed aan om op verschillende locaties in het pand lockers neer te zetten. Op deze manier kunnen mensen hun spullen veilig opbergen zonder dat er opstoppingen ontstaan bij de lockers. Je kunt lockers echter ook thuis neerzetten. Lockers hebben een robuuste uitstraling waardoor je ogen er automatisch heen getrokken worden. Ideaal om je spullen veilig op te ruimen en stofvrij te houden. 

Welke lockerkast past bij mij?

Welke lockerkast het beste bij jou past, hangt van jouw wensen en idealen af. Als je een locker voor in huis wilt om te gebruiken als kastruimte, heb je een andere locker nodig dan voor een sportschool. Ook zijn er verschillende kleuren en maten beschikbaar. De beste optie is om er met een expert zoals Lockers and More over te vragen en zelf research te doen op internet zodat je erachter komt wat het beste bij jou past.

Vergaderen aan het strand is een uitstekend idee!

Hoe houd je het vergaderen interessant voor iedereen? Probeer het vergaderen aan het strand maar eens uit. Je zal merken dat iedereen veel meer energie heeft en ook veel meer inspiratie heeft. Je zou het zelf ook maar saai vinden als je iedere keer in een vaste ruimte moet zitten en moet vergaderen. Voorkom dat mensen inzakken en hun hoofd er niet meer bij houden. Je moet zorgen dat het inspiratie opwekt, energie geeft en dat mensen echt enthousiast worden en mee kunnen denken. Daarom is een vergadering op het strand een goede keuze en daar kun jij dus ook snel voor kiezen.

Voordelen vergaderen aan het strand

Het klinkt misschien vreemd, maar het vergaderen aan het strand is echt een logische keuze. Steeds meer bedrijven kiezen er voor en je gaat het zelf moeten ervaren om het voordeel te voelen:

  • Nieuwe omgeving, veel mensen houden ervan om eens wat nieuws te doen. Je hoeft niet altijd binnen te zitten bij het vergaderen, een keer een andere vloer, uitzicht, een andere setting, dit zal iedereen goed doen binnen je team. 
  • Nieuwe inspiratie, je bent op een andere plek en dan zie je ook andere dingen die je weer kunnen inspireren. Onderzoek heeft ook aangetoond dat het echt werkt dus ook goed om dat zelf te ervaren tijdens het vergaderen aan het strand.
  • Een pauze inlassen is heel eenvoudig, gewoon even allemaal naar het strand en even hoofd leegmaken en wandelen. Een mooie omgeving en iedereen zal altijd een fijne herinnering hebben aan dit moment.
  • Meer energie, omdat je ook veel buitenlucht krijgt en inspiratie op gaat doen door de mooie zee en andere mooie beelden die je dan ziet.
  • Nieuwe ideeën, die altijd welkom zijn binnen iedere organisatie!
  • Vrolijke en enthousiaste mensen, omdat je even weg bent uit je gewone omgeving en lekker buiten kunt zijn of naar buiten kunt kijken.
  • Even uit de gewone omgeving en daardoor is het vergaderen aan het strand de beste optie.

Mogelijkheden vergaderen aan het strand

Er zijn veel opties als je denkt aan het vergaderen aan het strand. Je kunt het letterlijk aan het strand plaats laten vinden in de buitenlucht (als het goed weer is natuurlijk). Maar het kan ook binnen in een strandtent Scheveningen bijvoorbeeld. Eten en drinken kan dan ook geregeld worden. Soms ook een overnachting als het helemaal uit de richting is van waar je bedrijf zich bevindt.

Kies voor vergaderen aan het strand

Een goed moment om het vergaderen aan het strand te regelen en eens wat extra te doen voor je personeel. Nieuwe ideeën zijn vast en zeker welkom en deze kun je realiseren door op allerlei plaatsen te vergaderen zoals eens aan het strand. Het is iets waar steeds meer bedrijven werk van maken, even er tussenuit en wat nieuwe inspiratie. Laat het je daarom ook overkomen, geef het uit handen om het te regelen of doe het zelf. Maar ga in ieder geval zelf ervaren en inzien hoe fijn dit is voor het hele team.

Met deze 5 tips kan jij prettig thuiswerken

De afgelopen tijd hebben we ontdekt dat thuiswerken ons veel voordelen biedt en dat het soms een enorm voordeel kan zijn. Af en toe een dag digitaal thuiswerken kan daarom fijn zijn. Maar moet het iedere dag, zoals de afgelopen maanden, dan is het erg belangrijk dat je kunt werken op een goed ingerichte werkplek die je helpt bij het hebben van een productieve en fijne werkdag. Met deze tips krijg jij dat voor elkaar! 

  1. Denk na over de plek waar je werkt

Misschien wel de belangrijkste tip: hoewel je huis klein aan kan voelen, zijn er voor het thuiswerken toch veel mogelijkheden. De bank, die fijne luie stoel, op bed, of toch gewoon aan de keukentafel? Kies een plek waar je niet te veel prikkels of afleiding hebt en waar je geen last van je rug krijgt. Het prettigst is misschien wel een bureau of keukentafel met fijne stoel, waar je al je benodigdheden binnen handbereik hebt en niet afgeleid wordt door bijvoorbeeld de televisie. 

  1. Kleed je aan zoals normaalgesproken

Het is zeer verleidelijk om de hele dag in huispak of ochtendjas aan het werk te zijn. Maar dit versterkt het gevoel van de “relaxmodus” waar we soms in zitten. Door je normaal aan te kleden, alsof je wél naar kantoor gaat, start je makkelijker met je dag en ben je gedurende de dag productiever. 

  1. Loop een rondje 

Zorg dat je in beweging blijft gedurende de dag. Loop tijdens je lunchpauze lekker naar buiten, of neem de extra tijd die je hebt doordat je niet hoeft te reizen om eerst een rondje te wandelen. De frisse buitenlucht is goed voor je hersenen en zorgt voor nieuwe ideeën. Daarnaast is het fijn om even in een andere omgeving te zijn. 

  1. Zoek alsnog contact met anderen 

Als je thuiswerkt, werk je meer alleen dan wanneer je naar kantoor gaat. Het is belangrijk om in contact te blijven met anderen zoals collega’s, vrienden en familie. Spreek bijvoorbeeld met een collega af om even te bellen voor een afstemming of te sparren in de omgeving van jullie digitale werkplek, of ga tijdens je pauze koffiedrinken met een vriendin of vriend die in de buurt woont. 

  1. Voel aan wanneer je moet stoppen 

Op kantoor bestaat je dag niet alleen maar uit continu productief zijn. Je loopt naar de koffieautomaat, hebt een gesprek met een collega over het weekend, loopt een rondje naar buiten tijdens je pauze, doet een fysieke boodschap of praat met je teamleden. Thuis is deze afleiding er niet, waardoor de 8-urige werkdag ook echt 8 uur werken wordt – soms zelfs nog langer, omdat de tijd anders aanvoelt. Let erop dat je je grenzen bewaakt en niet te lang achter elkaar doorgaat. Gun jezelf pauzes die je nodig hebt en stop wanneer je werkdag officieel is afgelopen. 

Zie er de voordelen van in! 

Soms is het lastig om in de sleur van het thuiswerken de voordelen te herkennen. Maar geniet van het feit dat je niet lang hoeft te reizen en soms wat langer in bed kunt blijven liggen of uitgebreid met de hond kunt wandelen! Of gebruik de tijd als quality time met je gezin, als je een gezin hebt. Geen gezin? Dan wordt het quality time voor jezelf: een goed boek lezen, sporten, een fijne wandeling of uitgebreid koken. Door thuis te werken wordt dit juist mogelijk! 

4 tips voor startende ondernemers

Ben je van plan om binnenkort te starten met je eigen onderneming? Een spannende stap! Vaak komt er nogal wat op je af wanneer je besluit om een eigen bedrijf op te richten. Misschien kun je door de bomen het bos niet meer zien en weet je nog niet zo goed waar je moet beginnen. In dit artikel geven we je 4-handige tips waar je als startende ondernemer mee aan de slag kunt. 

Maak een bedrijfsplan

Een bedrijf starten begint met de basis: een goed bedrijfsplan. Met een bedrijfsplan zorg je voor overzicht op je werkzaamheden en je doelen. Door je idee en doelstellingen op papier te zetten krijg je daarnaast meer inzicht in de haalbaarheid van je onderneming. Ook is een bedrijfsplan onmisbaar wanneer je op zoek gaat naar investeerders. Zij zullen meer willen weten over bijvoorbeeld de marktpositie van je idee, het toekomstperspectief van je bedrijf en de investeringen die nodig zijn om je bedrijf op te starten.

Zorg ervoor dat je administratie op orde is

Of je er nou blij van wordt of niet: administratie is een onmisbaar onderdeel van je bedrijfsvoering. Wanneer je administratie niet goed op orde is kun je voor onaangename verrassingen komen te staan. Achterstallige betalingen, aanmaningen of kosten die hoger uitvallen dan verwacht wil je het liefst voorkomen. Door de boekhouding en relatiebeheer goed in te richten creëer je inzicht voor jezelf. Er bestaan verschillende onlineprogramma’s die zaken als factureren, boekhouden en relatiebeheer makkelijker maken. 

Zoek een geschikte werkplek

Zodra je bedrijfsplan klaar is en je een goed overzicht hebt op je administratie is het tijd om na te denken over de locatie van waaruit je je onderneming gaat runnen. Je kunt ervoor kiezen om vanuit huis te werken, of een kantoorruimte te huren of kopen. Voor het kopen of huren van een kantoorruimte heb je mogelijk vergunningen of een bestemmingsplan nodig. Een andere mogelijkheid is het huren van een flexwerkplek. Voor je vergaderingen met klanten of partners kun je in zo’n geval een vergaderruimte huren. Dit heeft verschillende voordelen: je bent flexibel en betaalt niet onnodig voor een vergaderruimte die je niet elke dag gebruikt. 

Kijk naar de concurrent

Van je concurrent kun je veel leren. Kijk dus goed naar wat je concurrent doet; welke prijzen deze hanteert, hoe ze haar boodschap naar buiten brengt en wat voor service ze levert naar klanten toe. Met deze informatie in je achterhoofd kun je gaan nadenken over hoe jij je met jouw product of dienst kunt onderscheiden. Wat kun jij de klant bieden wat je concurrenten niet kunnen bieden en wat maakt jouw product of dienst uniek? Door deze unique selling points voor jezelf op een rijtje te zetten maak je meteen een goed begin voor je marketingplan. 

We hopen je met deze tips weer wat verder gebracht te hebben. Een eigen onderneming starten is spannend en ontzettend leuk! We wensen je vast veel plezier met het starten van je eigen onderneming. 

Waarom pepperflow de beste oplossing is voor uw bedrijf

De planning en control cyclus is ingewikkeld geworden de afgelopen jaren. In deze wereld van agglomeraties en kennis economieën moet je alle informatie goed bij de hand hebben. Maar wanneer je bedrijf uit honderden mensen bestaat en je per jaar tientallen verschillende projecten hebt kan dat onoverzichtelijk worden. Maar pepperflow biedt u de beste oplossing daarvoor. Pepperflow is een cloud-based modulaire software dat het doel heeft om het jou gemakkelijker te maken. Dankzij de cloud service kun je pepperflow overal gebruiken: op werk, in de trein, thuis en de hangmat met pepperflow ben je goed voorbereid op alle problemen en uitdagingen. In dit artikel leg ik alle goede dingen van Pepperflow voor en waarom het de beste is in de markt.

Gericht op de belangrijke dingen

Je hebt een hele reeks aan modules met Pepperflow voor alle belangrijke dingen. Met de module Interne Controle van Pepperflow bijvoorbeeld heb je toegang tot gemakkelijke verbijzonderde interne controle. Interne controle is een belangrijk onderdeel van ieder bedrijf. Financiën zijn een belangrijk onderdeel van elk bedrijf en overheidsinstantie. Je wilt niet dat er iets mis gaat met de financiën. Men kan fraude plegen. Vaak gebeurt dit per ongeluk door slecht organisatie. Dit kan grote gevolgen hebben. Door vertragingen kunnen de kosten van projecten groter worden dan de opbrengst waardoor je geen winst meer kan maken. Interne controle is dus heel belangrijk en verbijzonderde interne controle al helemaal. Het verschil tussen deze twee is dat verbijzonderde interne controle onafhankelijk gedaan wordt.

Corporate Performance Management

Een van de meest belangrijke aspecten van een bedrijf is ervoor zorgen dat er iemand overzicht houdt. Echter kan dat tegenwoordig niet meer door een persoon gedaan worden die gewone kantooruren draait. Er is simpelweg te veel waar aan gedacht moet worden. Pepperflow biedt hier oplossingen voor. Het stuurt je een berichtje zodra iemand op hetzelfde document als jij aan het werken is. Ook houdt het bij wie wat gedaan heeft en slaat het die informatie zelf op. Data kan automatisch geimporteerd en geexporteerd worden tussen verschillende systemen. Het print automatisch een rapport zoals jij het wilt zodat je een gestage stroom van informatie krijgt over je project. Kortom, met Pepperflow heb je veel taken geautomatiseerd en kun je je gaan richten op echt belangrijke dingen. Je hoeft niet meer een hele dag bezig te zijn met alleen maar uit te vogelen wie wat gedaan heeft en wanneer.

Governance, risk & compliance

Het is ook belangrijk dat je goed weet of het werk voldoet aan de eisen die hieraan gesteld zijn. Ook hierbij helpt Pepperflow. Het geeft ten eerste een overzicht van alle taken op een fijn dashboard. Daarnaast heeft het ook functionaliteit voor het bewaren van de privacy van cliënten en werknemers. Op die manier is privacy breuk door menselijke vergissing een stuk minder waarschijnlijk geworden. Je kunt ook meten hoe de workflows de productiviteit van je pipeline veranderd hebben en zelfs dan verbeteringen aanbrengen door middel van pepperflow. Ook maakt Pepperflow rapportages aangaande offertes, verantwoordelijkheden en andere gevoelige zaken zodat je een goed beeld hebt over hoe die verlopen zijn. Ook is er een uitgebreid archief waarin je kan checken wie, wat, waar en wanneer gedaan heeft. Dit bevordert ook de verantwoordelijkheid van werknemers in jouw project. In het algemeen is Pepperflow een geweldige optie voor iedereen die een complex bedrijf of project heeft.

Personeel werven: waar moet je op letten?

Ben je op zoek naar personeel? Personeel werven is mogelijk op veel verschillende manieren. Als er een vacature vrij komt binnen jouw bedrijf is het belangrijk om deze zo snel mogelijk in te vullen met een nieuwe kandidaat. Om de zoektocht naar nieuw personeel spoedig te laten verlopen, is het belangrijk om op een paar punten te letten. Zo ben je verzekerd van alleen gekwalificeerde kandidaten en spendeer je niet teveel tijd aan kandidaten die niet goed genoeg bij jouw bedrijf passen.

Waar zoek je naar? Dit is belangrijk om te weten bij het werven van personeel. Zorg ervoor dat je precies weet wat de functie inhoudt, welke werkzaamheden erbij komen kijken, welke persoonlijkheden van belang zijn en met wat voor mensen deze persoon te maken krijgt. De cultuur van het bedrijf, de bijbehorende diploma’s, de mate van ervaring, de werktijden: dit zijn stuk voor stuk zaken die je mee moet nemen in het vinden van nieuw personeel voor de functie.

Het belang van een goede vacature

Er zijn verschillende manieren waarop je personeel kunt werven. Dit kan natuurlijk via de website van het bedrijf, maar ook via websites van uitzendbureaus. Daarnaast is het ook nog mogelijk om personeel te werven via social media zoals LinkedIn, Facebook en Twitter. De manier waarop je de vacature beschikbaar stelt kan invloed hebben op de mensen die erop af komen. Een vacature moet de aandacht trekken en interessant zijn: zo zal het veel meer mensen bereiken en ook meer reacties krijgen.

Ga vooral in op de positieve kant van de vacature en beschrijf de functie duidelijk. Laat zien dat er een limiet op de vacature zit: zo reageren mensen eerder in plaats van dat ze afwachten. Zorg er ook voor dat je weet hoe je de reacties op een vacature gaat managen. De reacties bijhouden en hierop reageren is een belangrijk onderdeel: ga je iedereen terugbellen of filter je de reacties? Je kunt ook een verantwoordelijke aanwijzen voor de reacties op een vacature. De bovenstaande informatie helpt je met het creëren van een goede vacature, waardoor personeel werven geen tijdrovende klus wordt.