Hoe maak ik mijn website beter vindbaar via Google?

Als je een website hebt, bijvoorbeeld om producten op te verkopen, dan is het erg belangrijk dat die goed vindbaar is, met name in de veelgebruikte browser Google. Als je website niet goed vindbaar is, zul je namelijk weining bezoekers hebben en zal dit ook zeker weinig conversie opleveren. Want als iemand je site niet kan vinden kan hij je producten of diensten ook niet bestellen, kan hij geen contact opnemen, etc. Daarom is het belangrijk je website goed vindbaar te maken via Google. Dat kan je bijvoorbeeld doen met linkbuilding. Daar zullen we je in dit artikel dan ook wat meer over gaan vertellen.

Wat kan je bereiken met linkbuilding?

Je zult je misschien afvragen wat je dan precies kan bereiken met linkbuilding. Voordat we daar verder op ingaan is het belangrijk om te weten wat linkbuilding nou eigenlijk precies is. Als je aan linkbuilding doet probeer je zoveel mogelijk links op andere sites te plaatsen, die verwijzen naar jouw website. Dit moeten wel relevante links zijn, anders werkt het niet. Het doel van linkbuilding is dat je meer bezoekers naar de website krijgt. Door de linkbuilding komt je website namelijk hoger in de ranglijsten van Google te staan en is hij dus ook beter vindbaar. Als je meer bezoekers op je website wenst, is het dus zeker een goed idee om aan linkbuilding te gaan doen.

De verschillende soorten linkbuilding

Er zijn een heleboel verschillende soorten en manieren waarop je aan linkbuilding kan doen. Denk aan externe backlinks, internationale linkbuilding en interne linkbuilding. We zullen de verschillende soorten even wat verder toelichten. Externe backlinks zijn de links waar we het net al over hadden: de links die op een andere website worden geplaatst en die verwijzen naar jouw website. Dit is een veelgebruikte linkbuildingstrategie. Als je wil dat jouw website ook goed gevonden kan worden in het buitenland, is het verstandig om ook aan internationale linkbuilding te doen. In overleg met experts kan je hier een goede strategie voor creeëren. Daarnaast bestaat er ook nog interne linkbuilding. Dat zijn de links in jouw eigen website, die ook weer verwijzen naar een pagina of gedeelte in jouw website en zijn ook zeker belangrijk voor de gebruiksvriendelijkheid.

Just-in-time leveringen: hoe werkt het?

In een e-commercebedrijf zul je een specifieke term herkennen, genaamd Just in Time leveren. Dit wordt ook wel JIT-levering genoemd. Dit is een belangrijk proces van voorraadbeheer en supply chain management. De procedure omvat zowel het bestellen als het ontvangen van producten voor verkoop of productie wanneer je ze nodig hebt. Dat betekent dat je de opslagkosten aanzienlijk kunt verlagen de efficiëntie van je productie kunt verhogen. Er zijn nog andere voordelen van het gebruik van deze service, waaronder afvalpreventie, nauwkeurigheid van vraagprognoses en het vrijmaken van cashflow. Als je niet van tijdverspilling houdt, kan JIT de verzendtijden van je bedrijf verkorten. Dit komt omdat ze een breed netwerk hebben waar je klanten zich kunnen bevinden.

JIT-basis procedure

Er is geen exacte procedure voor hoe JIT werkt. Het hangt meestal af van het beleid en de voorkeuren van een bedrijf. Sommige algemene stappen zijn echter hetzelfde. Ten eerste begint dit proces met een basisplan zoals product- en procesontwerp en productieplanning. Het doel is om een ​​flexibel systeem te bouwen en verspilling tot een minimum te beperken. Vervolgens gaat het om een totale kwaliteitszorg of TQM-evaluatie. Dit zorgt ervoor dat het hele proces goed verloopt en voortdurend wordt verbeterd. Daarna wordt het team opgeleid met betrekking tot productie. De leverancierslijsten worden herzien om een langdurige relatie te verzekeren. Vervolgens worden de voorraadcontroles en -behoeften bepaald en wordt je team opgeleid om het werk dienovereenkomstig te voltooien. Zodra een systeem is opgezet, zal JIT het verfijnen tot perfectie. Het kan ook het hele proces standaardiseren en herzien. Tenslotte zal het trends bijhouden om alle aspecten in dit proces te verbeteren door de nadruk te leggen op verbeteringen.

Omgaan met prognoseproblemen in JIT

Als je hebt besloten om een just-in-time levering op te nemen in je e-commerce, kunnen er enkele problemen optreden die je aandacht trekken. De meest voorkomende is gerelateerd aan prognoses. Wat je bedrijf bestelt en levert in deze huidige sessie zou in de toekomst anders kunnen zijn. Dat betekent dat je je volgende bestelling niet moet baseren op eerdere gegevens. Je bedrijf kan in de toekomst krimpen of groeien, dus je moet het gebruik consequent controleren op eventuele veranderingen in patronen en trends in de toekomst.

Een expert inhuren om JIT af te handelen

Werken met een professionele warehousing service lost altijd alle problemen op in een e-commerce bedrijf. Als het aankomt op just-in-time leveringen kun je vertrouwen op een expert die zowel vaardigheden als ervaring heeft. Je keuze is bepalend voor de kwaliteit van de supply management-keten van je bedrijf. Het is dus beter om de expert zo snel mogelijk in te huren in het belang van je bedrijf. Je moet echter nog steeds voorzichtig zijn bij het inhuren van een extern logistiek bedrijf via internet.

Wat is een virtual office?

De aanwezigheid van internet en hoe moderne mensen van eenvoud houden, hebben een WFH-gewoonte (werk vanuit huis) aangemoedigd. Virtual offices in Amsterdam en andere grote steden zijn al jaren actief. Een virtueel kantoor (VO) vereenvoudigt alles, inclusief hoe werknemers werken, vergaderingen houden, telefoons beantwoorden en e-mails verzenden. Je kunt overal werken. Er is geen vaste locatie waar virtuele kantoren als een enkele eenheid opereren om klanten te bedienen. Dit type kantoor is geschikt voor wie geen hoge bedrijfskosten wil. Kleine bedrijven en startups zijn er dol op. Andere technologieën ondersteunen ook de populariteit van virtuele kantoren. Deze omvatten videoconferenties en web gebaseerde software voor kantoorproductiviteit.

Voordelen van virtuele kantoren

Wellicht heb je in de nabije toekomst interesse om een ​​VO op te richten. Je moet echter alle voordelen ervan herkennen voordat je er een aanschaft. Dit type kantoor zal de noodzaak voor woon-werkverkeer elimineren. Feit is dat medewerkers dagelijks zo’n 2 uur onderweg zijn naar kantoor. Tegenwoordig hoef je geen tijd meer te verspillen. Dat betekent dat je productiviteit stijgt en je meer gefocust bent op je projecten. Het volgende voordeel heeft betrekking op flexibiliteit. Jij bepaalt waar en wanneer je werkt. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je toegang kunt krijgen tot wereldwijde professionals of talenten. Als werkgever kun je gewoon virtueel mensen aannemen of ontmoeten. Het is helemaal niet nodig om ze fysiek te ontmoeten. Vervolgens heb je het economische voordeel. Je krijgt minder overhead omdat je niet hoeft te betalen voor kantoor lease, hardware, nutsvoorzieningen en meer. Een virtueel kantoor bespaart je geld, zodat je het geld kunt gebruiken om je bedrijf te laten groeien. Je hebt ook de vrijheid om je favoriete technologie te gebruiken. Dat betekent dat je geld kunt besparen op software of anderen.

Een virtueel kantoor opzetten

Omdat steeds meer mensen graag op afstand werken, is een virtueel kantoor nu een trend geworden. Je kunt veel voordelen krijgen en meedoen aan deze hype. In dit geval moet je leren hoe je een VO instelt en waar je hulp kunt krijgen. Sommige online bedrijven hebben deze specialiteit en bieden kant-en-klare virtuele kantoren aan mensen in nood. Jouw taak is om de opties te vergelijken en na te denken over de tarieven. Hier is een tip. Je moet het duurste abonnement kiezen omdat het je de beste technologie en andere hoogwaardige voordelen biedt. Het is sowieso niet verstandig om zuinig te zijn op de goede dingen.

Een virtueel kantoor krijgen

Zoals eerder vermeld zijn er enkele online bedrijven die kant-en-klare virtuele kantoren aanbieden. Aangezien het online bedrijven zijn, is de eerste en meest effectieve manier om met hen in contact te komen natuurlijk door hun websites te bezoeken en telefonisch contact met hen op te nemen zoals je bij Amsterdamoffices.nl kunt doen.

Zo bewaar je je spullen het best op kantoor

Als je geen vaste opslag plek hebt voor spullen op kantoor, worden je kantoor en bureau snel een puinhoop. Het is niet fijn om op kantoor te werken terwijl er overal spullen staan. Dit is geen gezicht voor jezelf en ook niet prettig voor klanten van je bedrijf of het bedrijf waar je voor werkt. Spullen kan je het beste opslaan in kasten en dozen. Hierdoor heeft je kantoor een schone en nette uitstraling en is het prettig om op kantoor te werken. 

Bewaar zo veel mogelijk spullen in een lockerkast

Er bestaan verschillende soorten lockerkasten voor op kantoor. Een van de lockerkasten bestaat uit meerdere aparte kluizen en deze hebben elk een eigen code. Deze lockers zijn meestal voor werknemers zodat zij waardevolle items kunnen opslaan in hun eigen kluis. Veel scholen en treinstations maken ook gebruik van deze lockers. Als je op kantoor met gevoelige informatie werkt zoals bijvoorbeeld de boekhouding, persoonlijke gegevens, bedrijfsgeheimen of financiële gegevens is het belangrijk dat je deze gegevens en papieren zo veilig mogelijk opbergt. 

Je wilt namelijk niet dat andere werknemers die hier niet voor bevoegd zijn deze gegevens inzien. Ook zou het zeer pijnlijk zijn voor jou als werknemer en het imago van het bedrijf als deze gegevens op straat komen te liggen. Lockers zijn de beste manieren om gevoelige informatie op te slaan. De meeste lockers zijn honderd procent afgesloten waardoor er geen lucht van buiten naar binnen kan en andersom. Vele lockers kunnen ook tegen waterschade bij lekkage of tegen vuur tot een bepaalde graad. Zo weet je dat als je gebruik maakt van een locker dat de opgeslagen spullen veilig zijn. 

Mijn slot is kapot

Als een slot van een locker kapot is, is het belangrijk dat er zo snel mogelijk een vervangende slot geplaatst word. Het zou namelijk zeer vervelend zijn als een werknemer zijn kluis niet open kan doen terwijl er spullen in liggen. Ook zou het vervelend zijn als er gevoelige informatie in de locker ligt en dit nu voor iedereen toegankelijk is. Een nieuw lockerslot is eenvoudig online te bestellen via verschillende bekende en betrouwbare webwinkels. Je nieuwe lockerslot wordt meestal de volgende werkdag al bezorgd en kan zeer makkelijk en snel geïnstalleerd worden. 

Archiefruimte

Als je spullen of veel papierwerk wilt opslaan dat geen gevoelige informatie bevat, kan je het beste gebruik maken van een archiefruimte. De meeste bedrijven hebben een archiefruimte en slaan hier bijna alles in op. Dit zorgt er namelijk voor dat het kantoor en het bedrijf er netjes uit zien. Een archiefruimte is meestal een centraal gelegen ruimte die voor elke werknemer toegankelijk is. Vaak krijgt een werknemer een eigen plank of eigen kast in een archiefruimte zodat de werknemer daar alle spullen in kan opslaan. Het maakt het werken aan verschillende projecten eenvoudiger omdat alle informatie centraal ligt en toegankelijk is voor iedereen. Als je gebruik maakt van een archiefruimte zul je opmerken dat je kantoor schoon blijft en dat is prettig werken!

Vind de beste werkkleding voor jouw bedrijf

Het dragen van werk- en/of bedrijfskleding wordt steeds belangrijker. Niet alleen is het een goede manier om de professionaliteit en representativiteit van je bedrijf uit te dragen, maar het dragen van de juiste werk- en/of bedrijfskleding draagt ook bij aan de veiligheid van je medewerkers. Ben je op zoek naar de juiste werkkleding voor je bedrijf? Lees dan snel verder voor de beste tips. 

Het belang van goede bedrijfskleding

Het dragen van goede bedrijfskleding is erg belangrijk. De voornaamste reden om bedrijfskleding te dragen, is veiligheid. Met de juiste werk- of bedrijfskleding bescherm je je werknemers tegen gevaarlijke invloeden van buitenaf. Daarnaast straalt het dragen van werk- of bedrijfskleding een hoge mate van professionaliteit uit. Door je werknemers in de juiste werkkleding te hullen, laat je als werkgever zien dat je op de juiste manier omgaat met je werknemers en het zorgt ervoor dat je werknemers er representatief uitzien bij het verrichten van hun werkzaamheden. Ook kan het dragen van werk- of bedrijfskleding bijdragen aan een gevoel van eenheid binnen je team. Doordat je werknemers allemaal hetzelfde type werk- of bedrijfskleding dragen, wordt er op onbewust niveau een gevoel gecreëerd van gelijkheid en dat men echt samen naar dezelfde doelen toe werkt. 

Ook hoeven medewerkers niet meer na te denken over de juiste kledingkeuze tijdens hun aanwezigheid bij je bedrijf. Daarnaast is het dragen van werk- of bedrijfskleding een goede manier om je de naamsbekendheid en herkenbaarheid van je bedrijf te vergroten. Laat je de werkkleding van je medewerkers bedrukken met je bedrijfsnaam en/of bedrijfslogo? Dan zijn je werknemers niet alleen aan het werk voor je bedrijf, maar maken ze er ook nog eens actief reclame voor. 

Waar moet goede bedrijfskleding aan voldoen? 

Veiligheid

Goede bedrijfskleding moet altijd voldoen aan de geldende veiligheidseisen die een werkomgeving met zich meebrengt. Hierbij kun je denken aan het dragen van werkschoenen in een omgeving waar gewerkt wordt met zware of scherpe producten en het dragen van een werkjas wanneer er in koude of natte weersomstandigheden gewerkt wordt. 

Comfort

Daarnaast is het belangrijk dat bedrijfs- of werkkleding voldoet aan de eis comfort. Je wil immers niet dat je werknemers last hebben van jeukende werkkleding en daardoor afgeleid raken gedurende hun werkzaamheden. Het is belangrijk dat je medewerkers hun bedrijfskleding met gemak, en het liefst ook met trots, dragen. Zorg er dus voor dat je hen bedrijfs- of werkkleding van kwaliteit aanbiedt. 

Representativiteit 

Daarnaast moet goede bedrijfs- of werkkleding voldoen aan de eis: representativiteit. Dit houdt niet alleen in dat de werk- of bedrijfskleding er goed uit moet zien, maar ook dat deze voorzien is van de naam, het logo en/of de slogan van je bedrijf. Laat bijvoorbeeld een mooie Helly Hansen werkjas bedrukken met je bedrijfslogo of bedrijfsnaam en laat de naam van je bedrijf op werk shirts bedrukken of borduren. 

Volledigheid 

Ga je je werknemers bedrijfskleding aanbieden? Zorg dan dat ze een volledige werkoutfit tot hun beschikking hebben; van werkschoenen heren tot polo, riem, sweater en werkjas. Zo behoud je de uniformiteit en representativiteit van de werkkleding.

De beste plek om een kantoorpand te kopen in 2022

Voordat je bepaalt waar jouw nieuwe kantoorpand komt te staan, is het belangrijk om je budget te bepalen. Zodra je een richtlijn hebt voor de prijs, weet je welke locaties wel en juist niet binnen jouw bereik zijn. Er moet ook wat overblijven voor een stijlvolle en tijdloze kantoorinrichting! Ook met een krapper budget kun je geschikte kantoorruimte vinden. Door creatief te zijn haal jij het maximale uit ieder budget. Ben jij benieuwd wat de beste plek is om een kantoorpand te kopen in 2022? Wij hebben 4 suggesties voor je op een rij gezet. 

Kantoorpand kopen in Amsterdam

Als jij een hoog budget hebt, is de Zuidas de ‘place to be’. De Zuidas is de duurste plek van Nederland om kantoorruimte aan te schaffen, maar je investering is hier dan ook waardevast en heeft veel groeipotentieel. Mocht je weer uit je kantoorruimte gegroeid zijn, krijg je deze dus makkelijk weer verkocht. Ook het centrum van Amsterdam is zeer populair, onder andere bij startups. Of wat dacht je van kantoorruimte bij Schiphol? Uiteraard is het belangrijk waar jouw personeel woont. Je wilt een kantoorruimte hebben die goed bereikbaar is voor je medewerkers en eventuele klanten. 

Besparen met kantoorlocatie in randgemeenten

Voor kantoorruimtes op A-locaties in Amsterdam betaal je de hoofdprijs. Wil jij wel in de Randstad zitten maar vind je kantoorruimte in de grote steden zoals Amsterdam, Utrecht, Rotterdam of Den Haag te duur? Kijk dan naar locaties die hier net buiten liggen, zoals buiten de ring van Amsterdam of bijvoorbeeld een kantoorruimte in Rotterdam Alexander. Een bijkomend voordeel van dit soort locaties is dat de bereikbaarheid uitstekend is. 

Kantoorlocaties buiten de Randstad

Buiten de Randstad zijn er ook verschillende ‘up and coming’ populaire kantoorlocaties. Schakel bijvoorbeeld een bedrijfsmakelaar in Arnhem in om hier een goed geprijsd kantoorpand aan te schaffen, of kijk naar kantoorruimte in Brabant of Flevoland. Ook steden als Leeuwarden, Zwolle, Almere, Amersfoort, Groningen en Enschede staan bekend als populaire kantoorlocaties en zijn uitermate geschikt om een kantoorpand te kopen. 

Flexplek boeken

Heb jij behoefte aan kantoorruimte voor jezelf als ZZP’er? Dan kan het verstandig zijn om een flexplek te boeken. Je hoeft in dit geval vooraf geen grote investering te doen, en je betaalt alleen voor de werkplek op de dagen dat je hier gebruik van maakt. Daarnaast is het makkelijk om je werkplek in de boekhouding te verwerken en maak je meestal gebruik van prettige voorzieningen, zoals flexibel te boeken vergaderruimtes, gratis kopjes koffie en thee of een aangrenzende lunchroom.

Er zijn dus genoeg opties wanneer je een kantoorpand wilt kopen in 2022. Belangrijk is dat je je budget en wensen bepaalt voordat je aan de slag gaat. We wensen je vast veel succes!

4 voordelen van een uitzendbureau op een rij

Door je in te schrijven bij een uitzendbureau kun jij snel een passende functie vinden. Het uitzendbureau zet zich namelijk in voor de opdrachtgever om geschikt personeel te vinden. Ze kijken in het huidige bestand van werkzoekenden en plaatsen indien nodig een advertentie. Ben jij op zoek naar werk? Dit zijn 4 voordelen van werken voor een uitzendbureau. 

Overzicht in vacatureaanbod

Het uitzendbureau heeft alle vacatures verzameld op hun site. Hierdoor zie jij geen vacature over het hoofd. Je maakt een profiel aan, waar je onder andere jouw persoonlijke gegevens en cv kunt plaatsen, vervolgens hoef je alleen nog maar op zoek naar passende functies om op te solliciteren. Gebruik filters om je zoekopdracht te verfijnen, bijvoorbeeld om aan te geven dat je op zoek bent naar een fulltime of parttimefunctie, en in welke branche jij wilt werken. Vind bijvoorbeeld direct verschillende binnenvaart vacatures als je deze branche werkt. 

Vacatures via de mail

Door je in te schrijven voor de mailing van het uitzendbureau ben jij als een van de eerste op de hoogte van de nieuwste vacatures. Je krijgt namelijk direct een melding via mail. Het uitzendbureau kan jou ook benaderen als ze op basis van jouw profiel denken dat je een geschikte kandidaat bent voor een vacature. 

Professionele ondersteuning

Het uitzendbureau weet precies naar wat voor werknemer de werkgever op zoek is. Doe hier je voordeel mee en vraag iemand om feedback op jouw cv of motivatiebrief. Zorg ervoor dat je goed voorbereid bent op je sollicitatie, hierdoor vergroot je de kans dat jij die ene baan in de wacht sleept. Zie jij een vacature waarvan je denkt dat deze bij je past maar bezit je niet de gevraagde ervaring of diploma? Dan valt het aan te raden om even naar het uitzendbureau te bellen om te vragen of dit een harde eis is. Wellicht is dit niet het geval en word je gewoon gevraagd om te solliciteren.

Flexibel werken

Vaak is het werken via een uitzendbureau zeer flexibel. Zo werk je bijvoorbeeld een paar maanden bij een organisatie om in te vallen voor een medewerker met zwangerschapsverlof of heeft de werkgever een uitzendbureau ingeschakeld om tijdelijk te voldoen aan een hogere vraag. Ook voor jezelf is het werk flexibel, omdat je niet vastzit aan een lang opzegtermijn. Als je een andere baan vindt die nog beter bij je past, kun je zo jobhoppen. Bevalt het juist goed? Dan kan het bedrijf besluiten om je in vaste dienst te nemen. In sommige gevallen kun je ook direct via een vast contract aan de slag bij het bedrijf dat jouw voorkeur heeft.

Er zitten dus genoeg voordelen aan werken via een uitzendbureau. Een uitzendbureau kan jou helpen met het vinden van geschikt werk en je hebt de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je tijd. Schrijf je eens in bij een uitzendbureau om te kijken of dit bij jou past. Veel plezier vast!

Met behulp van deze software zal elk project een succes worden!

Het is als bedrijf een flinke uitdaging om overzicht te bewaren over alle verschillende projecten en werkzaamheden. Haalt iedereen zijn deadlines? Is alles gefactureerd? Blijven de projecten binnen het budget? En hoe overleg je met de klant? In dit artikel vertellen wij je over bedrijfssoftware dat ervoor zorgt dat elk project een succes wordt.  

Projectmanagement

Je hebt de term projectmanagement ongetwijfeld wel eens voorbij horen komen. Maar wat houdt dit nu precies in? Projectmanagement gaat over het efficiënt en op een slimme manier beheren van projecten. Goede projectmanagement zorgt ervoor dat de organisatie op een snelle en efficiënte manier doelstellingen van een hoge kwaliteit bereikt. 

Project fases

Elk project bestaat uit een scala aan taken die uiteindelijk tot één doel leiden. De uitvoering van een project bestaat meestal uit vijf verschillende fases:

  1. De opstartfase
  2. De projectplanning
  3. De uitvoering
  4. De opvolging
  5. De nazorg

In zekere zin worden projecten altijd begrensd door drie factoren: tijd, personen en middelen. Om een project toch op een zo efficiënt mogelijke manier te laten verlopen kan projectmanagement software dé oplossing bieden. Met een slimme projectmanagement tool heb je tijdens iedere fase van het proces de volledige controle. Je blijft bijvoorbeeld constant op de hoogte van de actuele projectstatus en je bereikt projectdoelen met lage overheadkosten.

Daar komt bedrijfssoftware in beeld, een programma dat ervoor dat systemen automatiseren en bedrijfsprocessen binnen een organisatie met elkaar verbinden.

Alles-in-één bedrijfssoftware

Naast projectmanagement kun je met deze software ook andere bedrijfsprocessen digitaliseren en optimaliseren waaronder: HRM, CRM, planning, kostenbeheer, timesheets, facturatie en tickets. Daar waar andere bedrijven vaak niet de flexibiliteit bieden voor een integratie van verschillende departementen, voegt deze bedrijfssoftware wél alles samen in een programma. Hoe fijn! Bovendien staat project optimalisatie en gebruiksvriendelijkheid voorop, waardoor het systeem makkelijk te gebruiken is. Elke individuele gebruiker van de bedrijfssoftware bestuurt zijn volledig geïntegreerde digitale werkruimte.

Cloud-gebaseerd

De software is daarnaast volledig cloud-gebaseerd. Dit wil zeggen dat je altijd en overal toegang hebt tot real-time informatie, of je nu thuis, bij een klant, of op het kantoor bent.

Projectbeheer

De volgende features van de software helpen bij het plannen, uitvoeren en analyseren van projecten:

  • Visueel planbord
  • Synchroniseren met outlook
  • Samenwerking & notitie
  • Documentbeheer
  • Rapportage
  • API Layer
  • Integratie met 3e partij tool
  • Gebruik statussen
  • Overzicht vakanties

Wat ons betreft, is het een no-brainer; met deze bedrijfssoftware heb je in één oogopslag overzicht over al je projecten en de voortgang hiervan. 

Een bedrijf starten in de coronacrisis: waar moet je op letten?

De coronacrisis heeft ons al voor verschillende uitdagingen gezet. Veel bedrijven moesten hun diensten aanpassen, sommige organisaties waren genoodzaakt hun deuren te sluiten. Voor creatieve ondernemers is het een interessante tijd gebleken. Als je goed weet in te spelen op de behoeften van deze tijd, dan kun je je bedrijf in korte tijd aanzienlijk laten groeien. Ga jij de uitdaging aan en start je een bedrijf in de coronacrisis, dan zijn er een aantal zaken waar je op moet letten. In dit artikel zetten we ze voor je op een rijtje.

Kijk kritisch naar je ondernemingsplan

Een bedrijf starten begint met een goed doordacht ondernemingsplan. Je onderzoek de markt, zet je je doelen op een rij en maak een overzicht van de financiën. Het plan geeft richting aan je bedrijfsactiviteiten voor de komende jaren. Dat was vóór de coronacrisis al belangrijk, maar is nu zeker iets waar je veel aandacht aan moet besteden om je slagingskans te vergroten. Het ondernemingsplan dwingt je om kritisch te kijken naar je doelgroep, de behoeften van je doelgroep en je concurrentie. Zo kun je erachter komen of je klanten daadwerkelijk zitten te wachten op jouw dienst of product. De coronacrisis heeft de markt waarschijnlijk blijvend veranderd. Door in te spelen op deze veranderingen vergroot je je slagingskans. Wil je hulp bij dit proces? Dan kun je ervoor kiezen je ondernemingsplan door een professional te laten schrijven. Zij beschikken over de nodige ervaring, waardoor ze valkuilen eerder zullen herkennen. Bovendien kijken zij met een frisse blik naar jouw ideeën. 

Zie jij het niet zitten om je ondernemingsplan te gaan schrijven. Je kunt je ondernemingsplan ook laten maken door een professioneel bedrijf!

Zorg dat je flexibel bent

Zoals we in de afgelopen twee jaar hebben gezien valt de nabije toekomst lastig te voorspellen. Onverwachte situaties kunnen ervoor zorgen dat je bedrijfsidee drastisch moet veranderen. Flexibiliteit is in deze tijd voor ondernemers dan ook belangrijker dan ooit. Als je van tevoren rekening houdt met verschillende scenario’s heb je meer kans dat je onderneming bestand is tegen een crisissituatie. Dit doe je bijvoorbeeld door je dienstverlening ook digitaal aan te bieden, zodat je niet volledig afhankelijk bent van een fysieke locatie. Ben je van plan om een horecaonderneming te starten, dan kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om ook afhaalmaaltijden of catering aan te bieden. Er zijn een hoop mogelijkheden. Kijk daarom goed hoe je flexibiliteit toe kunt voegen aan jouw bedrijf. 

Houd rekening met extra risico’s

Ondernemen in crisistijd betekent dat je bereid moet zijn om risico’s te nemen. Als ZZP’er moet je bijvoorbeeld rekening houden met de mogelijkheid dat opdrachtgevers door faillissement jouw geleverde diensten niet meer kunnen betalen. Vind je dit een te groot risico, dan kun je ervoor kiezen om een vaste baan te zoeken in deeltijd, en daarnaast je onderneming te runnen. Een bedrijf starten is natuurlijk altijd een risico. Maar je kunt je gelukkig goed voorbereiden op de extra risico’s in coronatijd. 

Een eigen bedrijf starten is vooral heel erg leuk, en er zitten een hoop voordelen aan. Je creëert een enorm flexibel leven voor jezelf en geen dag is hetzelfde! Zie het als een kans om een bedrijf te starten in de coronacrisis, en vraag hulp wanneer je dit nodig denkt te hebben. We wensen je vast veel succes met het starten van jouw onderneming! 

Drie handige tips om een baan te vinden

Ben je op zoek naar een nieuwe baan? Of wordt dit de eerste keer dat je gaat zoeken naar een baan? Dat is altijd spannend! Het is allemaal nieuw. Je leert nieuwe mensen kennen, komt terecht in een andere omgeving en je hebt geen zekerheid over hoe snel je een baan vindt. Je kunt vacatures in Franeker vinden, maar lees eerst dit artikel. In dit artikel geef ik namelijk drie handige tips om een baan te vinden.

  1. Vacatures vinden op het internet

Er zijn onwijs veel vacatures te vinden op het internet. De makkelijkste manier om een vacature te vinden, is door je cv op te sturen naar een uitzendbureau. Zij gaan vervolgens voor je aan de slag om een passende baan te vinden. Er zijn echter nog veel meer mogelijkheden. Zo is het ook mogelijk om je eigen netwerk in te zetten, aan te melden voor open sollicitaties en om social media in te zetten. Steeds meer bedrijven zijn actief op social media en de kans is groot dat zij een bericht plaatsen als zij een werknemer zoeken. 

  1. Solliciteren op de ouderwetse manier

Tegenwoordig vind je vrijwel elke sollicitatie op het internet. Alleen is de kans heel groot dat er veel mensen voor een bepaalde vacature hebben gesolliciteerd. Wanneer je echt graag een baan wil bij een specifiek bedrijf, is het ook mogelijk om op de ouderwetse manier te solliciteren. Loop bij het bedrijf naar binnen en vraag of ze nog werknemers zoeken. Op deze manier laat je zien dat je echt geïnteresseerd bent en hebben zij gelijk een beeld van jouw persoonlijkheid.

  1. Bereid je sollicitatie goed voor

Wanneer je een vacature hebt gevonden dat bij jou past, is het tijd om te solliciteren. De basis voor een sollicitatie begint bij het opsturen van een je cv en sollicitatiebrief. Zorg ervoor dat er geen spellingsfouten in je sollicitatiebrief staan. Dit komt niet zo netjes over op je mogelijke nieuwe werkgever. Daarnaast is het ook mogelijk om je voor te bereiden op je sollicitatiegesprek. Neem goed de vacature door. Hier staat vaak in verwerkt waar het bedrijf naar op zoek is en probeer hier op in te spelen tijdens je gesprek. 
Wil je graag solliciteren via een uitzendbureau? Twijfel dan niet en neem gelijk een kijkje op Prowurk. Wie weet heb jij binnenkort wel een nieuwe baan!