Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Narrowcasting, ook wel digital signage genoemd, is tegenwoordig niet meer weg te denken. Op zoveel plekken wordt het gedaan. Denkt u maar aan het beeldscherm met alle hamburgers van de Macdonalds of het mededelingenbord op uw school of werk.

Wat is nou precies narrowcasting?

Het is een digitale vorm van informatie over brengen naar een bepaalde doelgroep. Dit wordt gedaan via beeldschermen, Dit zijn speciale narrowcasting beeldschermen. Het overbrengen van informatie kan op welke plek of tijd dan ook. De informatie die u wilt overbrengen wordt volledig afgestemd op u doelgroep die u wilt bereiken. Het wordt dus ook veel gebruikt bij het informatie overbrengen of het instrueren van werknemers. Meestal hangen de beeldschermen dan op een centrale plek, zodat iedereen de belangrijke informatie kan lezen. Ook kunnen bedrijven bij de ingang van hun pand narrowcasting toepassen voor klanten of niet-klanten. Op deze manier krijgen ook zij belangrijke informatie te weten die het bedrijf wilt overbrengen op hun. Een narrowcasting scherm is meestal makkelijk te gebruiken.

Wat zijn de voordelen aan narrowcasting?

U kan op elke plek, wanneer dan ook narrowcasting toepassen. Daarom kan u zo precies mogelijk inspelen op uw publiek. Denk u bijvoorbeeld aan het wachten in een wachtrij voor een attractie. Op zo’n moment kan het attractiepark perfect narrowcasting. Omdat het een wachtverzachter is. Mensen worden even afgeleid en krijgen zo alle informatie binnen die voor hun belangrijk is. Bijvoorbeeld over het restaurant die zich ook in het park bevindt of een andere leuke attractie. Let u wel op dat u het soort informatie wel aanpast aan het publiek waarvoor het bestemd is. Maak de mededelingen op uw werk netjes en overzichtelijk. De informatie voor de passanten van uw narrowcasting beeldscherm moet vooral uitnodigend zijn.

Mensen krijgen zelf de keuze om naar uw scherm te kijken. Mensen vinden dit niet irritant. Natuurlijk is dit ook zo met normale reclameborden, maar de narrowcasting beeldschermen vallen natuurlijk een stuk meer op. de beeldschermen kunnen ook meerdere dia’s laten zien.

Maak optimaal gebruik van narrowcasting

Bij narrowcasting moet u met een paar dingen zeker rekening houden. Zorg dat hetgeen op uw beeldscherm niet eentonig is. Zorg voor genoeg afwisseling. Als u steeds dezelfde opmaak gebruikt, verliest u de aandacht van uw publiek.

Zorg wel dat u uw narrowcasting systeem aanpast aan de tijdstippen. Op sommige locaties komt het voor dat er op wat vroegere tijden vooral kinderen aanwezig zijn, dan heef het bijvoorbeeld weinig zin om reclame te maken voor het behalen van een rijbewijs. U kunt dan beter denken aan reclame voor kortingen van speelparadijzen. Als er dan later steeds meer volwassenen komen, kunt u overswitchen naar hetgeen wat voor dat publiek interessant of informatief is.

Bedenk hoeveel tijd u een video of dia laat zien op uw beeldscherm. De aandacht boog voor een specifiek onderwerp is niet erg groot bij bepaalde mensen. Dat licht er natuurlijk wel aan of het informatief om verkoop gericht is wat u laat zien. Zet alleen het hoognodige in wat u laat zien. Mensen zien er vaak geen baat bij om een hele tekst te gaan lezen. Zorg wel dat hetgeen wat u laat zien, te lezen is voor het publiek. Het zou zonde zijn als de informatie al snel weer weg zou zijn zonder dat iemand het volledig gelezen heeft.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Laat een Reactie achter