Elke online marketeer heeft hiermee te maken, zoekmachine optimalisatie die constant verandert en waar jij je steeds van op de hoogte van moet blijven. Want soms heeft Google ook ineens een aanpassing in hun algoritme, waarmee jouw strategie van zoekmachine optimalisatie niet meer werkt. Gelukkig helpen wij jou een handje in de goede richting, want wij hebben voor jou uitgezocht wat de komende trends gaan worden voor zoekmachine optimalisatie. Het zijn niet alle trends, maar we hebben de belangrijkste op een rijtje voor je gezet.
Google komt met een nieuw update
Google heeft laatst aangekondigd dat ze een nieuwe update gaan houden op het gebied van SEO (Search Engine Optimalisation). Een voorbeeld van een seo specialist is Doelbewust online marketing. Deze update gaat vooral belangrijk worden voor page experience. Google gaat namelijk nu beter kijken naar de page experience voor bezoekers en website. Dit houdt in dat ze kijken naar de snelheid van de website, de beveiliging van je website, mobiele functionaliteiten en naar irritante pop-ups. Als je deze vier dingen in orde hebt op de website, hoef jij je geen zorgen te maken. Maar wij raden het aan om toch even een kijkje te nemen in je systeem voor de zekerheid. Je wil niet dat je ineens veel bezoekers verliest omdat je snelheid niet goed genoeg is.
De vitaliteit van je website wordt belangrijker
In het begin was de technische kant van je website niet heel erg belangrijk voor Google en andere zoekmachines, maar dat gaat nu zeker veranderen. Hoe beter de techniek is op je website, hoe hoger je scoort bij Google. Zijn er bepaalde functies die het niet goed doen? Dan zou je wel eens problemen kunnen krijgen met de optimalisatie. Let daar dus mee op.
Data krijgt een speciale rol
Zonder data, kom je eigenlijk niet ver in het verder ontwikkelen van je website. Door verbeterde tools te gebruiken van bijvoorbeeld Google Analytics, weet je zeker dat met bruikbare data je website zo kunt aanpassen dat er meer conversie of verkeer komt op je website. Houd dus altijd je data goed bij en zorg dat je up to date bent met bepaalde data software.