Waarom je samen moet werken met een marketing communicatie bureau

Waarom je samen moet werken met een marketing communicatie bureau
Moet jouw bedrijf een marketing communicatie bureau inhuren of jouw merkontwikkeling in-house afhandelen? Dit is een cruciale beslissing voor elk bedrijf en een cruciale beslissing voor succes. Er zijn zeker voor- en nadelen aan beide, maar als je jouw bedrijf wilt laten groeien, is het inhuren van een marketing communicatie bureau om jouw merkontwikkeling af te handelen de juiste keuze. Waarom?

1. Vaardigheidsspecialisatie
Marketingcommunicatie is een uitgebreide paraplu die talloze vaardigheden en vele specialisaties omvat. Je hebt public relations-experts, experts op het gebied van merkontwikkeling, sociale media, betaalde zoekmanagers, geleerden op het gebied van crisiscommunicatie, specialisten op het gebied van media-inkoop, experts op het gebied van inhoud en digitale media… en de lijst gaat maar door. Verwachten dat een handvol individuen effectief alle noodzakelijke vaardigheden dekt, is zeer optimistisch. Door jouw team dun te spreiden, krijg je zeker geen diepgaande ervaring en zul je waarschijnlijk moeite hebben om maximale resultaten voor jouw marketingcampagne te behalen.

Bureaus bieden experts met diepgaande ervaring in de specialisaties die u nodig hebt om uw marketingstrategie毛n snel en innovatief vast te stellen en te veranderen. Vertrouwen op een bureau om efficiënte en deskundige tactieken te implementeren, geeft jouw team ademruimte om zich te concentreren op doelstellingen, jouw interne teams te betrekken en te bevestigen dat marketingimplementatie leidt tot resultaten.

2. Een objectief perspectief
Marketingcommunicatiebureaus werken doorgaans met klanten van verschillende grootte, in verschillende markten, in verschillende sectoren en met verschillende behoeften. Deze gediversifieerde portefeuille en brede ervaring bieden bewezen uitvoeringen, frisse ideeën en verschillende perspectieven. Het is ook nuttig voor het identificeren en injecteren van nieuwe kansen in uw marketingcampagne, om je te helpen marketing- en consumententrends voor te blijven die vanuit het perspectief van een insider moeilijker te zien zijn. Of het nu iets eenvoudigs is als het verbeteren van jouw huidige campagne of zo groots als het rebranden van uw bedrijf voor een betere klantervaring die de verkoop stimuleert, een extern perspectief geeft bedrijven een voorsprong op de concurrentie, ruimte voor groei, flexibiliteit en schaalbaarheid.

3. Contacten en verbindingen
Als het gaat om betaalde media, hebben marketingbureaus relaties met een grote lijst van leveranciers, mediavertegenwoordigers en media-inkoopspecialisten. Deze specialisten zijn bekend met de huidige mediatarieven, hoe je kunt onderhandelen over de beste advertentieprijs en wanneer je jouw advertenties het beste kunt plaatsen. Omdat bureaus veel advertentieruimte kopen, krijgen ze betere tarieven en is de kans groter dat ze aanbiedingen voor brandverkoop krijgen. Door gebruik te maken van zijn sterke leveranciersrelaties en aanzienlijke koopkracht, kan een bureau onderhandelen over prijzen en de beste deals en plaatsingen voor jouw bedrijf krijgen.